Vakantiehuis Ontspannende vakantie Salema
Salema, Algarve, Portugal
en commissies
Beschrijving
Direct boven het strand in Salema troont deze villa tussen rotsen, palmen en gazons. Zonnig, wit en modern. Ruime lichte kamers met zeezicht, luxueuze uitrusting en inrichting, comfortabel sfeer. Infinity pool. Een verblijf van superlatieven. De Atlantische Oceaan ligt aan uw voeten, het stadje Salema verwelkomt u met een gevarieerd aanbod aan restaurants, bars en winkels. Het vlakke strand is verzorgd en uitnodigend. Bekijk de foto's, die spreken voor zich. Meer hoeft men niet te zeggen. Toch, de zonsondergangen, bekeken met een glaasje wijn in de hand, vanaf uw terras, zijn uniek!
Opmerking over reisbemiddeling:
Bij ons boekt u geen pakketreis. Wij bemiddelen vakantiewoningen uitsluitend direct van de betreffende eigenaren.
Licentie- of registratienummer: AL
Slaapplaatsen
Kamers en inrichting
Dit is wat deze accommodatie u biedt
Slaapplaatsen
Binnenshuis
Buitenshuis
Voor gezinnen
Diensten
Overige uitrusting
Geschikt voor
Routebeschrijving/ligging


Afstanden
Strand 0.05 kilometer
0.05 kilometer
Supermarkt 0.2 kilometer
0.2 kilometer
Restaurant 0.2 kilometer
0.2 kilometer
Stadscentrum 0.5 kilometer
0.5 kilometer
Bus 1 kilometer
1 kilometer
125 kilometer
20 kilometer
100 kilometer
Plaats en de locatie van de accommodatie
Het stadje Salema met veel winkels, bars en goede restaurants verwelkomt u in de zomer met een levendig leven en een gevarieerd aanbod. Maar ook de vissers varen van hieruit de zee op. De baai van Salema ontwikkelt zich tot een mondaine bestemming voor toeristen die comfort en luxe zoeken. De wintermaanden zijn rustig en het strand is romantisch. Grote golven slaan tegen de rotsen buiten het strand. Naar Lagos is het een paar minuten met de auto. Goede typische restaurants vindt u ook in de nabijgelegen dorpjes rondom. Golfbaan Floresta in Budens op 3 km afstand.
Recreatiemogelijkheden
Richtlijnen
Aanwijzingen van de verhuurder
Inchecken: | 14:00 |
Uitchecken: | 10:00 |
Borg: | € 5000 |
Aanbetaling: | 50 % bij het boeken |
Resterend bedrag: | 6 weken voor aankomst |
Betalingsmogelijkheden:
Overschrijving
Annuleringsvoorwaarden:
Here is the requested translation of your text into Dutch ([nl]): --- **Algemene Voorwaarden** in de zin van § 651w BGB. **1. Totstandkoming van de overeenkomst, wettelijke bepalingen** 1.1. Met de aanvaarding van de bemiddelingsopdracht van de klant door de bemiddelaar komt tussen de klant en de bemiddelaar de overeenkomst tot stand over de bemiddeling van reisdiensten (bemiddelingsovereenkomst). Opdracht en aanvaarding zijn aan geen bepaalde vorm gebonden. Indien de opdracht elektronisch wordt gegeven (e-mail, internet, online boekingsformulier, fax, messenger-diensten), bevestigt de bemiddelaar de ontvangst van de opdracht onmiddellijk op elektronische wijze. Deze ontvangstbevestiging geldt nog niet als bevestiging van de aanvaarding van de bemiddelingsopdracht. 1.2. De wederzijdse rechten en plichten van de klant en de bemiddelaar vloeien, voor zover dwingende wettelijke bepalingen zich daar niet tegen verzetten, voort uit de in het individuele geval contractueel gemaakte afspraken, deze algemene voorwaarden en de wettelijke voorschriften, in het bijzonder §§ 651a e.v. BGB i.v.m. art. 250 e.v. EGBGB en §§ 675, 631 e.v. BGB betreffende de dienstverlening tegen betaling. 1.3. Voor de rechten en plichten van de klant tegenover de contractspartner van de bemiddelde dienst gelden uitsluitend de met deze gemaakte afspraken, in het bijzonder – voor zover rechtsgeldig overeengekomen – diens reis- of algemene voorwaarden. Zonder bijzondere overeenkomst of zonder bijzondere aanwijzing gelden bij vervoersdiensten de op wettelijke basis door de bevoegde vervoersautoriteit of op grond van internationale overeenkomsten vastgestelde vervoersvoorwaarden en tariefbepalingen. **2. Algemene contractuele verplichtingen van de bemiddelaar, informatie, aanwijzingen** 2.1. Op basis van deze bemiddelingsvoorwaarden wordt de klant zo goed mogelijk geadviseerd. Op verzoek wordt vervolgens de boekingsaanvraag bij de dienstverlener door de bemiddelaar gedaan. Tot de prestatieverplichting behoort na bevestiging door de dienstverlener de overhandiging van de documenten over de bemiddelde reisdienst(en). Dit geldt niet als is overeengekomen dat de dienstverlener de documenten rechtstreeks aan de klant verstrekt. 2.2. Bij het verstrekken van aanwijzingen en informatie is de bemiddelaar binnen het kader van de wet en de contractuele afspraken aansprakelijk voor de juiste keuze van de informatiebron en de correcte doorgeving aan de klant. Een informatieovereenkomst met een contractuele hoofdverplichting tot het verstrekken van informatie komt alleen tot stand bij een uitdrukkelijke overeenkomst. Voor de juistheid van verstrekte informatie is de bemiddelaar volgens § 675 lid 2 BGB niet aansprakelijk, tenzij een bijzondere informatieovereenkomst is gesloten. 2.3. Zonder uitdrukkelijke overeenkomst is de bemiddelaar niet verplicht om de voordeligste aanbieder van de gevraagde reisdienst te vinden en/of aan te bieden. Contractuele verplichtingen van de bemiddelaar in het kader van door hem afgegeven “laagsteprijsgaranties” blijven hierdoor onverlet. 2.4. Zonder uitdrukkelijke overeenkomst neemt de bemiddelaar met betrekking tot informatie over prijzen, diensten, boekingsvoorwaarden en andere omstandigheden van de reisdienst geen garantie op zich in de zin van § 276 lid 1 zin 1 BGB en met betrekking tot informatie over de beschikbaarheid van de door de bemiddelaar te bemiddelen diensten geen leveringsgarantie in de zin van deze bepaling. 2.5. Speciale wensen neemt de bemiddelaar alleen in ontvangst om door te geven aan de te bemiddelen dienstverlener. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, staat de bemiddelaar niet in voor de vervulling van dergelijke speciale wensen. Deze maken ook geen deel uit van de voorwaarde of contractuele basis voor de bemiddelingsopdracht of voor de door de bemiddelaar aan de dienstverlener door te geven boekingsverklaring van de klant. De klant wordt erop gewezen dat speciale wensen in de regel alleen door uitdrukkelijke bevestiging van de dienstverlener deel uitmaken van diens contractuele verplichtingen. **3. Verplichtingen van de bemiddelaar met betrekking tot inreisvoorschriften en visa** 3.1. De bemiddelaar informeert de klant over inreis- en visumvoorschriften, voor zover een dergelijke opdracht uitdrukkelijk is overeengekomen. Anders bestaat een dergelijke informatieplicht alleen als bijzondere, aan de bemiddelaar bekende of voor de hand liggende omstandigheden een uitdrukkelijke aanwijzing noodzakelijk maken en de betreffende informatie niet reeds in de aan de klant overhandigde aanbiedingsdocumenten is opgenomen. 3.2. Dergelijke informatieplichten van de bemiddelaar beperken zich tot het verstrekken van informatie uit actuele, gebruikelijke informatiebronnen in de branche. Zonder uitdrukkelijke overeenkomst bestaat er geen bijzondere onderzoeksplicht van de bemiddelaar. De bemiddelaar kan aan zijn informatieplicht voldoen door de klant te wijzen op de noodzaak van eigen, specifieke navraag bij relevante informatiepunten. 3.3. De bovenstaande bepalingen gelden overeenkomstig voor informatie over douanevoorschriften, gezondheidsvoorschriften voor inreis, preventieve gezondheidsmaatregelen voor de klant en zijn medereizigers, alsmede voor in- en uitvoervoorschriften. 3.4. Indien de bemiddelaar tegen betaling of kosteloos voor de klant de registratie in het kader van elektronische systemen voor het verkrijgen van een inreisvergunning als voorwaarde voor in- of doorreis naar bepaalde landen overneemt, geldt: Het uitvoeren van deze taak brengt zonder uitdrukkelijke overeenkomst geen verplichting van de bemiddelaar met zich mee tot verdere navraag of informatie over in- of doorreisformaliteiten of over transittijden tijdens de reis, en in het bijzonder niet tot het verkrijgen van een visum. De klant wordt erop gewezen dat de elektronische inreisvergunning niet de uiteindelijke inreisvergunning door de grensautoriteiten van het betreffende land vervangt. 3.5. De bemiddelaar is zonder bijzondere, uitdrukkelijke overeenkomst niet verplicht tot het verkrijgen van visa of andere voor de reisuitvoering benodigde documenten. In geval van aanvaarding van een dergelijke opdracht kan de bemiddelaar zonder uitdrukkelijke overeenkomst vergoeding verlangen van de door hem gemaakte kosten, die hij naar de omstandigheden noodzakelijk mocht achten. De bemiddelaar kan voor zijn werkzaamheden zelf een vergoeding eisen, als dit is overeengekomen of als de werkzaamheden naar de omstandigheden alleen tegen vergoeding verschuldigd waren. 3.6. De bemiddelaar is niet aansprakelijk voor de verstrekking van visa en andere documenten en niet voor de tijdige ontvangst ervan. Dit geldt niet als de voor de niet-verstrekking of vertraagde ontvangst relevante omstandigheden door de bemiddelaar verwijtbaar zijn veroorzaakt of mede veroorzaakt. **4. Kostenvergoeding, vergoedingen, incasso, betalingen** 4.1. De bemiddelaar is gerechtigd betalingen te verlangen overeenkomstig de prestatie- en betalingsvoorwaarden van de bemiddelde dienstverleners. Aanspraken op betaling jegens de klant kan de bemiddelaar, voor zover dit overeenkomt met de afspraken tussen de bemiddelaar en de dienstverlener, als diens incassogemachtigde geldend maken, maar ook uit eigen recht op grond van de wettelijke voorschotverplichting van de klant als opdrachtgever volgens § 669 BGB. 4.2. Aanbetaling / Restbetaling: Bij de bemiddelingsovereenkomst is een aanbetaling van 35% van de reissom verschuldigd. Indien in individuele gevallen een hogere aanbetaling vereist is, wordt hiervoor afzonderlijk toestemming van de klant gevraagd. Het resterende bedrag dient vier weken voor vertrek te worden betaald. 4.3. Annuleringskosten (ontbindingsvergoedingen) en andere wettelijk of contractueel vastgestelde vorderingen van de bemiddelde dienstverleners: Bij annulering van de bemiddelingsovereenkomst door de klant of niet-aanvang van de reis, berekent de bemiddelaar namens en in opdracht van de betreffende dienstverlener een forfaitaire vergoeding van de kosten: A) Vakantiehuizen / vakantiewoningen / vakantievilla’s: tot 57 dagen voor vertrek 35% van de huurprijs, vanaf 56 dagen 75% van de huurprijs, vanaf 28 dagen 90% van de huurprijs. Indien in individuele gevallen hogere annuleringskosten moeten worden overeengekomen, wordt hiervoor afzonderlijk toestemming van de klant gevraagd. B) Huurauto’s: tot 15 dagen voor vertrek €100, vanaf 14 dagen 50% van de huurprijs, maar minimaal €100. 4.4. Wijzigingen door de klant: A) Vakantiehuizen / vakantiewoningen / vakantievilla’s: Wijzigingen kunnen op elk moment na boeking alleen door annulering van de reis met daaropvolgende nieuwe aanmelding worden gedaan. B) Huurauto’s: Wijzigingen op verzoek van de reiziger kunnen – voor zover technisch mogelijk – op elk moment worden uitgevoerd. De bemiddelaar berekent hiervoor telkens €50, tot de 15e dag voor vertrek. Daarna kunnen wijzigingen alleen nog door annulering van de reis met daaropvolgende nieuwe aanmelding worden gedaan. 4.5. De klant kan eigen betalingsaanspraken van de bemiddelaar niet door middel van inhouding of verrekening tegenhouden op grond van het feit dat de klant aanspraken heeft jegens de bemiddelde dienstverlener, in het bijzonder wegens gebrekkige nakoming van de bemiddelde overeenkomst. Dit geldt niet indien voor het ontstaan van dergelijke aanspraken een verwijtbare schending van contractuele verplichtingen door de bemiddelaar oorzaak of medeoorzaak is, of de bemiddelaar om andere redenen jegens de klant aansprakelijk is voor de ingeroepen tegenvorderingen. **5. Documenten over de bemiddelde reisdiensten** 5.1. Zowel de klant als de bemiddelaar zijn verplicht om contract- en andere documenten van de bemiddelde dienstverlener over de reisdiensten, die aan de klant door de bemiddelaar zijn overhandigd, in het bijzonder boekingsbevestigingen, vliegtickets, hotelvouchers, visa, verzekeringspolissen en andere documenten over de bemiddelde reisdiensten, te controleren op juistheid en volledigheid, in het bijzonder op overeenstemming met de boeking en de bemiddelingsopdracht. 5.2. Voor zover documenten over de bemiddelde reisdiensten niet rechtstreeks door de bemiddelde dienstverlener aan de klant worden verstrekt, gebeurt de overhandiging door de bemiddelaar per post of per elektronische verzending. **6. Medewerkingsplichten van de klant jegens de bemiddelaar** 6.1. De klant dient voor hem herkenbare fouten of gebreken in de bemiddelingswerkzaamheden van de bemiddelaar na constatering hiervan onverwijld aan deze te melden. Hieronder vallen in het bijzonder foutieve of onvolledige opgave van persoonlijke klantgegevens, andere informatie, inlichtingen en documenten over de bemiddelde reisdiensten, alsmede het niet volledig uitvoeren van bemiddelingsdiensten (bijv. niet uitgevoerde boekingen of reserveringen). 6.2. Indien geen melding volgens punt 8.1 door de klant plaatsvindt, geldt: a) Blijft de melding van de klant volgens punt 8.1 zonder schuld achterwege, dan vervallen zijn aanspraken niet. b) Aanspraken van de klant jegens de bemiddelaar vervallen voor zover deze aantoont dat de klant bij een correcte melding geen schade of niet in de door de klant gestelde omvang zou hebben geleden. Dit geldt in het bijzonder voor zover de bemiddelaar aantoont dat een onmiddellijke melding door de klant de bemiddelaar in staat zou hebben gesteld het gebrek te verhelpen of schade te beperken, bijv. door omboeking, extra boeking of annulering met de bemiddelde dienstverlener. c) Aanspraken van de klant bij het uitblijven van een melding volgens punt 8.1 vervallen niet - bij schade door letsel aan leven, lichaam of gezondheid, die het gevolg is van een opzettelijke of nalatige plichtsverzuim van de bemiddelaar of diens wettelijke vertegenwoordiger of hulppersoon - bij aanspraken op vergoeding van andere schade die het gevolg is van een opzettelijke of grove nalatige plichtsverzuim van de bemiddelaar of diens wettelijke vertegenwoordiger of hulppersoon - bij schending van een essentiële plicht, waarvan de nakoming de behoorlijke uitvoering van de bemiddelingsovereenkomst überhaupt mogelijk maakt of waarvan de schending het bereiken van het contractdoel in gevaar brengt. De aansprakelijkheid voor boekingsfouten volgens § 651x BGB blijft onverlet. 6.3. Een contractuele en/of wettelijke verplichting van de klant tot het melden van gebreken aan de bemiddelde dienstverlener blijft door punt 8 onverlet. 6.4. De klant wordt in zijn eigen belang verzocht de bemiddelaar te wijzen op bijzondere behoeften of beperkingen met betrekking tot de gevraagde reisdiensten. **7. Verplichtingen van de bemiddelaar bij klachten van de klant jegens de bemiddelde dienstverleners** 7.1. Aanspraken moeten jegens de bemiddelde dienstverleners binnen bepaalde termijnen, die uit wet of contractuele afspraken kunnen voortvloeien, worden ingediend. In de regel worden deze termijnen niet in acht genomen door indiening bij de bemiddelaar. Dit geldt ook voor zover de klant met betrekking tot dezelfde reisdienst aanspraken zowel jegens de bemiddelaar als jegens de dienstverlener wil doen gelden. 7.2. Bij klachten of andere aanspraken jegens de bemiddelde dienstverleners beperkt de verplichting van de bemiddelaar zich tot het verstrekken van de benodigde en bij hem bekende informatie en documenten, in het bijzonder het verstrekken van namen en adressen van de bemiddelde dienstverleners. 7.3. Indien de bemiddelaar – ook zonder daartoe verplicht te zijn – de doorzending van termijnbewakende aanschrijvingen van de klant overneemt, is hij voor de tijdige ontvangst bij de ontvanger alleen aansprakelijk bij door hemzelf opzettelijk of grof nalatig veroorzaakte termijnoverschrijding. 7.4. Ten aanzien van eventuele aanspraken van de klant jegens de bemiddelde dienstverleners bestaat geen verplichting van de bemiddelaar tot advisering over aard, omvang, hoogte, vereisten en in acht te nemen termijnen of andere juridische bepalingen. **8. Belangrijke aanwijzingen over verzekeringen van reisdiensten** 8.1. De bemiddelaar wijst op de mogelijkheid om ter beperking van het kostenrisico bij annuleringen door de klant bij boeking een annuleringsverzekering af te sluiten. 8.2. De klant wordt er verder op gewezen dat een annuleringsverzekering doorgaans niet de schade dekt die ontstaat door – ook onschuldige – onderbreking van de afname van de reisdiensten na aanvang ervan. Een reisafbrekingsverzekering dient doorgaans afzonderlijk te worden afgesloten. 8.3. De bemiddelaar adviseert bovendien bij reizen naar het buitenland te letten op voldoende ziektekostenverzekering voor het buitenland. 8.4. Bij de bemiddeling van reisverzekeringen wordt de klant erop gewezen dat de verzekeringsvoorwaarden van de bemiddelde reisverzekeringen bijzondere contractvoorwaarden en/of medewerkingsplichten van de klant kunnen bevatten, in het bijzonder uitsluitingen van aansprakelijkheid (bijv. bij bestaande aandoeningen), de verplichting tot onmiddellijke annulering bij de annuleringsverzekering, termijnen voor schadeaangifte en eigen risico’s. De bemiddelaar is niet aansprakelijk, voor zover hij geen onjuiste informatie over de verzekeringsvoorwaarden heeft gegeven en de bemiddelde reisverzekeraar op grond van rechtsgeldig overeengekomen verzekeringsvoorwaarden een recht op weigering van prestaties jegens de klant heeft. **9. Aansprakelijkheid van de bemiddelaar** 9.1. De bemiddelaar is niet aansprakelijk voor gebreken en schade die de klant ondervindt in verband met de bemiddelde reisdienst. Dit geldt niet bij een uitdrukkelijke overeenkomst of toezegging van de bemiddelaar, in het bijzonder als deze aanzienlijk afwijkt van de dienstomschrijving van de dienstverlener. 9.2. Een eventuele eigen aansprakelijkheid van de bemiddelaar wegens verwijtbare schending van bemiddelingsplichten blijft door bovenstaande bepalingen onverlet. **10. Consumentenklachtenregeling** - De bemiddelaar wijst er met betrekking tot de wet op consumentenklachtenregeling op dat hij niet deelneemt aan een vrijwillige consumentenklachtenregeling. Indien een consumentenklachtenregeling na het drukken van deze algemene voorwaarden voor de bemiddelaar verplicht zou worden, zal de bemiddelaar de consumenten hierover op passende wijze informeren. - De bemiddelaar verwijst voor alle overeenkomsten over pakketreizen die elektronisch zijn gesloten naar het Europese online geschillenplatform http://ec.europa.eu/consumers/odr. **11. Nietigheid van afzonderlijke bepalingen** De nietigheid van afzonderlijke bepalingen van deze algemene voorwaarden heeft niet de nietigheid van de gehele algemene voorwaarden tot gevolg. In plaats van de nietige bepaling dient een passende regeling te treden die het doel en de strekking van de algemene voorwaarden het dichtst benadert. --- Let op: Dit is een juridische tekst. Voor officiële doeleinden wordt aanbevolen de vertaling door een beëdigd vertaler te laten controleren.
Here is the requested translation of your text into Dutch ([nl]): --- **Algemene Voorwaarden** in de zin van § 651w BGB. **1. Totstandkoming van de overeenkomst, wettelijke bepalingen** 1.1. Met de aanvaarding van de bemiddelingsopdracht van de klant door de bemiddelaar komt tussen de klant en de bemiddelaar de overeenkomst tot stand over de bemiddeling van reisdiensten (bemiddelingsovereenkomst). Opdracht en aanvaarding zijn aan geen bepaalde vorm gebonden. Indien de opdracht elektronisch wordt gegeven (e-mail, internet, online boekingsformulier, fax, messenger-diensten), bevestigt de bemiddelaar de ontvangst van de opdracht onmiddellijk op elektronische wijze. Deze ontvangstbevestiging geldt nog niet als bevestiging van de aanvaarding van de bemiddelingsopdracht. 1.2. De wederzijdse rechten en plichten van de klant en de bemiddelaar vloeien, voor zover dwingende wettelijke bepalingen zich daar niet tegen verzetten, voort uit de in het individuele geval contractueel gemaakte afspraken, deze algemene voorwaarden en de wettelijke voorschriften, in het bijzonder §§ 651a e.v. BGB i.v.m. art. 250 e.v. EGBGB en §§ 675, 631 e.v. BGB betreffende de dienstverlening tegen betaling. 1.3. Voor de rechten en plichten van de klant tegenover de contractspartner van de bemiddelde dienst gelden uitsluitend de met deze gemaakte afspraken, in het bijzonder – voor zover rechtsgeldig overeengekomen – diens reis- of algemene voorwaarden. Zonder bijzondere overeenkomst of zonder bijzondere aanwijzing gelden bij vervoersdiensten de op wettelijke basis door de bevoegde vervoersautoriteit of op grond van internationale overeenkomsten vastgestelde vervoersvoorwaarden en tariefbepalingen. **2. Algemene contractuele verplichtingen van de bemiddelaar, informatie, aanwijzingen** 2.1. Op basis van deze bemiddelingsvoorwaarden wordt de klant zo goed mogelijk geadviseerd. Op verzoek wordt vervolgens de boekingsaanvraag bij de dienstverlener door de bemiddelaar gedaan. Tot de prestatieverplichting behoort na bevestiging door de dienstverlener de overhandiging van de documenten over de bemiddelde reisdienst(en). Dit geldt niet als is overeengekomen dat de dienstverlener de documenten rechtstreeks aan de klant verstrekt. 2.2. Bij het verstrekken van aanwijzingen en informatie is de bemiddelaar binnen het kader van de wet en de contractuele afspraken aansprakelijk voor de juiste keuze van de informatiebron en de correcte doorgeving aan de klant. Een informatieovereenkomst met een contractuele hoofdverplichting tot het verstrekken van informatie komt alleen tot stand bij een uitdrukkelijke overeenkomst. Voor de juistheid van verstrekte informatie is de bemiddelaar volgens § 675 lid 2 BGB niet aansprakelijk, tenzij een bijzondere informatieovereenkomst is gesloten. 2.3. Zonder uitdrukkelijke overeenkomst is de bemiddelaar niet verplicht om de voordeligste aanbieder van de gevraagde reisdienst te vinden en/of aan te bieden. Contractuele verplichtingen van de bemiddelaar in het kader van door hem afgegeven “laagsteprijsgaranties” blijven hierdoor onverlet. 2.4. Zonder uitdrukkelijke overeenkomst neemt de bemiddelaar met betrekking tot informatie over prijzen, diensten, boekingsvoorwaarden en andere omstandigheden van de reisdienst geen garantie op zich in de zin van § 276 lid 1 zin 1 BGB en met betrekking tot informatie over de beschikbaarheid van de door de bemiddelaar te bemiddelen diensten geen leveringsgarantie in de zin van deze bepaling. 2.5. Speciale wensen neemt de bemiddelaar alleen in ontvangst om door te geven aan de te bemiddelen dienstverlener. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, staat de bemiddelaar niet in voor de vervulling van dergelijke speciale wensen. Deze maken ook geen deel uit van de voorwaarde of contractuele basis voor de bemiddelingsopdracht of voor de door de bemiddelaar aan de dienstverlener door te geven boekingsverklaring van de klant. De klant wordt erop gewezen dat speciale wensen in de regel alleen door uitdrukkelijke bevestiging van de dienstverlener deel uitmaken van diens contractuele verplichtingen. **3. Verplichtingen van de bemiddelaar met betrekking tot inreisvoorschriften en visa** 3.1. De bemiddelaar informeert de klant over inreis- en visumvoorschriften, voor zover een dergelijke opdracht uitdrukkelijk is overeengekomen. Anders bestaat een dergelijke informatieplicht alleen als bijzondere, aan de bemiddelaar bekende of voor de hand liggende omstandigheden een uitdrukkelijke aanwijzing noodzakelijk maken en de betreffende informatie niet reeds in de aan de klant overhandigde aanbiedingsdocumenten is opgenomen. 3.2. Dergelijke informatieplichten van de bemiddelaar beperken zich tot het verstrekken van informatie uit actuele, gebruikelijke informatiebronnen in de branche. Zonder uitdrukkelijke overeenkomst bestaat er geen bijzondere onderzoeksplicht van de bemiddelaar. De bemiddelaar kan aan zijn informatieplicht voldoen door de klant te wijzen op de noodzaak van eigen, specifieke navraag bij relevante informatiepunten. 3.3. De bovenstaande bepalingen gelden overeenkomstig voor informatie over douanevoorschriften, gezondheidsvoorschriften voor inreis, preventieve gezondheidsmaatregelen voor de klant en zijn medereizigers, alsmede voor in- en uitvoervoorschriften. 3.4. Indien de bemiddelaar tegen betaling of kosteloos voor de klant de registratie in het kader van elektronische systemen voor het verkrijgen van een inreisvergunning als voorwaarde voor in- of doorreis naar bepaalde landen overneemt, geldt: Het uitvoeren van deze taak brengt zonder uitdrukkelijke overeenkomst geen verplichting van de bemiddelaar met zich mee tot verdere navraag of informatie over in- of doorreisformaliteiten of over transittijden tijdens de reis, en in het bijzonder niet tot het verkrijgen van een visum. De klant wordt erop gewezen dat de elektronische inreisvergunning niet de uiteindelijke inreisvergunning door de grensautoriteiten van het betreffende land vervangt. 3.5. De bemiddelaar is zonder bijzondere, uitdrukkelijke overeenkomst niet verplicht tot het verkrijgen van visa of andere voor de reisuitvoering benodigde documenten. In geval van aanvaarding van een dergelijke opdracht kan de bemiddelaar zonder uitdrukkelijke overeenkomst vergoeding verlangen van de door hem gemaakte kosten, die hij naar de omstandigheden noodzakelijk mocht achten. De bemiddelaar kan voor zijn werkzaamheden zelf een vergoeding eisen, als dit is overeengekomen of als de werkzaamheden naar de omstandigheden alleen tegen vergoeding verschuldigd waren. 3.6. De bemiddelaar is niet aansprakelijk voor de verstrekking van visa en andere documenten en niet voor de tijdige ontvangst ervan. Dit geldt niet als de voor de niet-verstrekking of vertraagde ontvangst relevante omstandigheden door de bemiddelaar verwijtbaar zijn veroorzaakt of mede veroorzaakt. **4. Kostenvergoeding, vergoedingen, incasso, betalingen** 4.1. De bemiddelaar is gerechtigd betalingen te verlangen overeenkomstig de prestatie- en betalingsvoorwaarden van de bemiddelde dienstverleners. Aanspraken op betaling jegens de klant kan de bemiddelaar, voor zover dit overeenkomt met de afspraken tussen de bemiddelaar en de dienstverlener, als diens incassogemachtigde geldend maken, maar ook uit eigen recht op grond van de wettelijke voorschotverplichting van de klant als opdrachtgever volgens § 669 BGB. 4.2. Aanbetaling / Restbetaling: Bij de bemiddelingsovereenkomst is een aanbetaling van 35% van de reissom verschuldigd. Indien in individuele gevallen een hogere aanbetaling vereist is, wordt hiervoor afzonderlijk toestemming van de klant gevraagd. Het resterende bedrag dient vier weken voor vertrek te worden betaald. 4.3. Annuleringskosten (ontbindingsvergoedingen) en andere wettelijk of contractueel vastgestelde vorderingen van de bemiddelde dienstverleners: Bij annulering van de bemiddelingsovereenkomst door de klant of niet-aanvang van de reis, berekent de bemiddelaar namens en in opdracht van de betreffende dienstverlener een forfaitaire vergoeding van de kosten: A) Vakantiehuizen / vakantiewoningen / vakantievilla’s: tot 57 dagen voor vertrek 35% van de huurprijs, vanaf 56 dagen 75% van de huurprijs, vanaf 28 dagen 90% van de huurprijs. Indien in individuele gevallen hogere annuleringskosten moeten worden overeengekomen, wordt hiervoor afzonderlijk toestemming van de klant gevraagd. B) Huurauto’s: tot 15 dagen voor vertrek €100, vanaf 14 dagen 50% van de huurprijs, maar minimaal €100. 4.4. Wijzigingen door de klant: A) Vakantiehuizen / vakantiewoningen / vakantievilla’s: Wijzigingen kunnen op elk moment na boeking alleen door annulering van de reis met daaropvolgende nieuwe aanmelding worden gedaan. B) Huurauto’s: Wijzigingen op verzoek van de reiziger kunnen – voor zover technisch mogelijk – op elk moment worden uitgevoerd. De bemiddelaar berekent hiervoor telkens €50, tot de 15e dag voor vertrek. Daarna kunnen wijzigingen alleen nog door annulering van de reis met daaropvolgende nieuwe aanmelding worden gedaan. 4.5. De klant kan eigen betalingsaanspraken van de bemiddelaar niet door middel van inhouding of verrekening tegenhouden op grond van het feit dat de klant aanspraken heeft jegens de bemiddelde dienstverlener, in het bijzonder wegens gebrekkige nakoming van de bemiddelde overeenkomst. Dit geldt niet indien voor het ontstaan van dergelijke aanspraken een verwijtbare schending van contractuele verplichtingen door de bemiddelaar oorzaak of medeoorzaak is, of de bemiddelaar om andere redenen jegens de klant aansprakelijk is voor de ingeroepen tegenvorderingen. **5. Documenten over de bemiddelde reisdiensten** 5.1. Zowel de klant als de bemiddelaar zijn verplicht om contract- en andere documenten van de bemiddelde dienstverlener over de reisdiensten, die aan de klant door de bemiddelaar zijn overhandigd, in het bijzonder boekingsbevestigingen, vliegtickets, hotelvouchers, visa, verzekeringspolissen en andere documenten over de bemiddelde reisdiensten, te controleren op juistheid en volledigheid, in het bijzonder op overeenstemming met de boeking en de bemiddelingsopdracht. 5.2. Voor zover documenten over de bemiddelde reisdiensten niet rechtstreeks door de bemiddelde dienstverlener aan de klant worden verstrekt, gebeurt de overhandiging door de bemiddelaar per post of per elektronische verzending. **6. Medewerkingsplichten van de klant jegens de bemiddelaar** 6.1. De klant dient voor hem herkenbare fouten of gebreken in de bemiddelingswerkzaamheden van de bemiddelaar na constatering hiervan onverwijld aan deze te melden. Hieronder vallen in het bijzonder foutieve of onvolledige opgave van persoonlijke klantgegevens, andere informatie, inlichtingen en documenten over de bemiddelde reisdiensten, alsmede het niet volledig uitvoeren van bemiddelingsdiensten (bijv. niet uitgevoerde boekingen of reserveringen). 6.2. Indien geen melding volgens punt 8.1 door de klant plaatsvindt, geldt: a) Blijft de melding van de klant volgens punt 8.1 zonder schuld achterwege, dan vervallen zijn aanspraken niet. b) Aanspraken van de klant jegens de bemiddelaar vervallen voor zover deze aantoont dat de klant bij een correcte melding geen schade of niet in de door de klant gestelde omvang zou hebben geleden. Dit geldt in het bijzonder voor zover de bemiddelaar aantoont dat een onmiddellijke melding door de klant de bemiddelaar in staat zou hebben gesteld het gebrek te verhelpen of schade te beperken, bijv. door omboeking, extra boeking of annulering met de bemiddelde dienstverlener. c) Aanspraken van de klant bij het uitblijven van een melding volgens punt 8.1 vervallen niet - bij schade door letsel aan leven, lichaam of gezondheid, die het gevolg is van een opzettelijke of nalatige plichtsverzuim van de bemiddelaar of diens wettelijke vertegenwoordiger of hulppersoon - bij aanspraken op vergoeding van andere schade die het gevolg is van een opzettelijke of grove nalatige plichtsverzuim van de bemiddelaar of diens wettelijke vertegenwoordiger of hulppersoon - bij schending van een essentiële plicht, waarvan de nakoming de behoorlijke uitvoering van de bemiddelingsovereenkomst überhaupt mogelijk maakt of waarvan de schending het bereiken van het contractdoel in gevaar brengt. De aansprakelijkheid voor boekingsfouten volgens § 651x BGB blijft onverlet. 6.3. Een contractuele en/of wettelijke verplichting van de klant tot het melden van gebreken aan de bemiddelde dienstverlener blijft door punt 8 onverlet. 6.4. De klant wordt in zijn eigen belang verzocht de bemiddelaar te wijzen op bijzondere behoeften of beperkingen met betrekking tot de gevraagde reisdiensten. **7. Verplichtingen van de bemiddelaar bij klachten van de klant jegens de bemiddelde dienstverleners** 7.1. Aanspraken moeten jegens de bemiddelde dienstverleners binnen bepaalde termijnen, die uit wet of contractuele afspraken kunnen voortvloeien, worden ingediend. In de regel worden deze termijnen niet in acht genomen door indiening bij de bemiddelaar. Dit geldt ook voor zover de klant met betrekking tot dezelfde reisdienst aanspraken zowel jegens de bemiddelaar als jegens de dienstverlener wil doen gelden. 7.2. Bij klachten of andere aanspraken jegens de bemiddelde dienstverleners beperkt de verplichting van de bemiddelaar zich tot het verstrekken van de benodigde en bij hem bekende informatie en documenten, in het bijzonder het verstrekken van namen en adressen van de bemiddelde dienstverleners. 7.3. Indien de bemiddelaar – ook zonder daartoe verplicht te zijn – de doorzending van termijnbewakende aanschrijvingen van de klant overneemt, is hij voor de tijdige ontvangst bij de ontvanger alleen aansprakelijk bij door hemzelf opzettelijk of grof nalatig veroorzaakte termijnoverschrijding. 7.4. Ten aanzien van eventuele aanspraken van de klant jegens de bemiddelde dienstverleners bestaat geen verplichting van de bemiddelaar tot advisering over aard, omvang, hoogte, vereisten en in acht te nemen termijnen of andere juridische bepalingen. **8. Belangrijke aanwijzingen over verzekeringen van reisdiensten** 8.1. De bemiddelaar wijst op de mogelijkheid om ter beperking van het kostenrisico bij annuleringen door de klant bij boeking een annuleringsverzekering af te sluiten. 8.2. De klant wordt er verder op gewezen dat een annuleringsverzekering doorgaans niet de schade dekt die ontstaat door – ook onschuldige – onderbreking van de afname van de reisdiensten na aanvang ervan. Een reisafbrekingsverzekering dient doorgaans afzonderlijk te worden afgesloten. 8.3. De bemiddelaar adviseert bovendien bij reizen naar het buitenland te letten op voldoende ziektekostenverzekering voor het buitenland. 8.4. Bij de bemiddeling van reisverzekeringen wordt de klant erop gewezen dat de verzekeringsvoorwaarden van de bemiddelde reisverzekeringen bijzondere contractvoorwaarden en/of medewerkingsplichten van de klant kunnen bevatten, in het bijzonder uitsluitingen van aansprakelijkheid (bijv. bij bestaande aandoeningen), de verplichting tot onmiddellijke annulering bij de annuleringsverzekering, termijnen voor schadeaangifte en eigen risico’s. De bemiddelaar is niet aansprakelijk, voor zover hij geen onjuiste informatie over de verzekeringsvoorwaarden heeft gegeven en de bemiddelde reisverzekeraar op grond van rechtsgeldig overeengekomen verzekeringsvoorwaarden een recht op weigering van prestaties jegens de klant heeft. **9. Aansprakelijkheid van de bemiddelaar** 9.1. De bemiddelaar is niet aansprakelijk voor gebreken en schade die de klant ondervindt in verband met de bemiddelde reisdienst. Dit geldt niet bij een uitdrukkelijke overeenkomst of toezegging van de bemiddelaar, in het bijzonder als deze aanzienlijk afwijkt van de dienstomschrijving van de dienstverlener. 9.2. Een eventuele eigen aansprakelijkheid van de bemiddelaar wegens verwijtbare schending van bemiddelingsplichten blijft door bovenstaande bepalingen onverlet. **10. Consumentenklachtenregeling** - De bemiddelaar wijst er met betrekking tot de wet op consumentenklachtenregeling op dat hij niet deelneemt aan een vrijwillige consumentenklachtenregeling. Indien een consumentenklachtenregeling na het drukken van deze algemene voorwaarden voor de bemiddelaar verplicht zou worden, zal de bemiddelaar de consumenten hierover op passende wijze informeren. - De bemiddelaar verwijst voor alle overeenkomsten over pakketreizen die elektronisch zijn gesloten naar het Europese online geschillenplatform http://ec.europa.eu/consumers/odr. **11. Nietigheid van afzonderlijke bepalingen** De nietigheid van afzonderlijke bepalingen van deze algemene voorwaarden heeft niet de nietigheid van de gehele algemene voorwaarden tot gevolg. In plaats van de nietige bepaling dient een passende regeling te treden die het doel en de strekking van de algemene voorwaarden het dichtst benadert. --- Let op: Dit is een juridische tekst. Voor officiële doeleinden wordt aanbevolen de vertaling door een beëdigd vertaler te laten controleren.
meer informatie:
Luxe zonder compromissen. Zeer populair, vroege boeking wordt aanbevolen.
Beschikbaarheid
vrij bezet Aankomst- of vertrekdag
Voor het laatst bijgewerkt: 08-10-2025
Het Vakantiehuis heeft nog geen beoordeling
Contactpersoon
Bedrijf Check-in individuelle Flugreisen GmbH
Mevr. B. Sauer

Wij zijn sinds 1992 gespecialiseerd in Portugal, in "het land waar Europa eindigt en de zee begint". Wij kennen het goed en stellen uw reis op maat samen!
Andere accommodaties van Mevr. B. Sauer
Meer accommodaties die je ook kunnen bevallen
meer informatie
Vakantiehuizen en vakantiewoningen in Portugal
Vakantiehuizen en vakantiewoningen in de Algarve
Objectnummer: 4778061
Laatst bijgewerkt: 10.10.2025
Advertentie online sinds: Deze advertentie is nieuw
URL: https://www.vakantiehuisnu.nl/4778061.htm
en commissies
